Wachtwoord vergeten

Stuur je e-mailadres en je ontvangt binnen enkele minuten een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Wachtwoord vergeten

Stuur je e-mailadres en je ontvangt binnen enkele minuten een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Studentenprogramma 2019: een terug- en vooruitblik
23-12-2019 de altijd spannende papieren-matchingsweek in de zomer waarin we de bachelor-studenten aan de best passende mentor koppelen.In september was het eindelijk zo ver. Met de eerste Matchingsbijeenkomst, gehost door Cargill begin september, vonden er verspreid over vier weken dergelijke bijeenkomsten plaats bij een van onze andere negen partners.

Interactieve kennismaking

Dit jaar kregen 122 bachelor-studenten de opdracht hun mentor te vinden via het Giving Back matchingsspel. Aan de hand van kaartjes met daarop drie kenmerken van hun mentoren stapten de studenten op de mentoren af om middels het stellen van de juiste vragen de mentor te vinden aan met wie zij gematcht zijn. De studenten werden direct uitgedaagd uit hun comfortzone te stappen wat door veel studenten tijdens de selectieprocedure vaak is geduid als persoonlijk ontwikkelpunt. Dit leidde tot mooie gesprekken maar ook tot hilarische situaties waarbij een student dacht haar mentor gevonden te hebben, maar bij het check-point erachter kwam dat ze volledig verkeerd zat en opnieuw op zoek moest naar haar mentor. Het goede nieuws: uiteindelijk heeft iedereen zijn/haar mentor gevonden! De tweede akte voor de Bachelorstudenten vond plaats tijdens de Teambuildingsdag in het prachtige Woudschoten waar de mentoren en studenten samen het bos in werden gestuurd.

Masterprogramma

In diezelfde week, op 22 oktober vond de aftrap plaats van het Masterprogramma. Na een strenge selectie hebben 17 studenten de finishline gehaald wat maakt dat zij meedoen aan het Masterprogramma 2019-2020 van Giving Back. Samen met 17 mentoren uit de top van onze partners zijn zij begonnen aan het excellentie-programma waarbij ze in de reeks van zeven masterclasses worden uitgedaagd zich zowel op persoonlijk als professioneel niveau te ontwikkelen en zich het best voor te bereiden op de stap van student naar Young Professional. Met Culturele Diversiteit als overkoepelend thema houden zij zich gedurende het jaar ook bezig met het uitvoeren van een business cases bij vier van onze tien partners. Ahold, AkzoNobel, Cargill en PwC openen gedurende de 7 van de 10 maanden van het Masterprogramma hun deuren en nodigen zij onze studenten uit om vanuit hun multi-culturele expertise onderzoek te gaan doen naar Culturele Diversiteit bij verschillende partners. Als afsluiting van het Masterprogramma zullen de groepjes hun resultaten delen met daaraan gekoppeld een advies. Inmiddels hebben de studenten hun tweede Masterclass achter de rug waar zij zich hebben bezig gehouden met Duurzaamheid in Business bij AkzoNobel in Sassenheim. Tijdens de eerste Masterclass ‘Wie ben ik?’ gehost door het Ministerie van Defensie keerden de studenten terug naar zichzelf en hun eigen innerlijke bron.

Gving Back Students Community

Naast alle activiteiten die beide programma’s bieden aan de studenten, nemen zij ook deel aan de activiteiten binnen GBSC. Zo zijn ze in het eerste weekend van november met 150 studenten op survival geweest in de Ardennen, hebben zij de befaamde Networking-workshop gevolgd gegeven door een van onze Founding Fathers Charles Ruffolo en hielden zij een kookwedstrijd genaamd ‘Heel GBSC Bakt’. Behalve dat de masterstudenten in het nieuwe jaar een kinderboerderij in de Bijlmer zullen opknappen tijdens de derde Masterclass bij ING, trappen alle studenten in eerste instantie het nieuwe jaar af met de Giving Back/GBSC nieuwjaarsborrel bij Baker&Mckenzie. We wensen iedereen een geweldige Giving Back reis toe samen!

Neem contact op met Givingback

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.