Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt op: April 3, 2023

Algemene voowaarden

Algemeen 
Artikel 1 
1.1 Deze algemene voorwaarden maken deel uit van de overeenkomst die de scholier (en diens vertegenwoordiger) of student sluit met Giving Back. In onderling overleg kunnen de bepalingen vooraf schriftelijk gewijzigd of aangevuld worden. Degene die een Giving Back-programma gaat volgen, wordt verder deelnemer genoemd. 

1.2 Een artikel dat de samenwerking met de scholen resp de partners beknopt beschrijft 

1.3 Een artikel waar over de stadscommissies en GBSC wordt gesproken. 

Kwaliteit 
Artikel 2 
Giving Back zich tot het leveren van goed werk in overeenstemming met de geldende professionele normen en de vooraf aangeleverde informatie. Giving Back behoudt zich het recht voor wijzigingen in programma’s aan te brengen en brengt scholen, partners en deelnemers hiervan tijdig op de hoogte. De organisatie en uitvoering van de programma’s, waaronder begrepen het opstellen van het opleidingsmateriaal, geschieden naar beste vermogen van Giving Back, de vrijwillige stadscommissies en GBSC. Giving Back draagt zorg voor de nodige verzekeringen en aanvaardt buiten de dekking daarvan geen aansprakelijkheid. 

Opdracht en opdrachtbevestiging 
Artikel 3 
1.1 Hier iets over hoe er aangemeld kan worden, en dan: Naar deze algemene voorwaarden wordt doorverwezen bij inschrijving en deze zijn te vinden op de website www.Giving Back.nl 

1.2 Hier iets over acceptatie in het programma, en dan: Acceptatie wordt per e-mail bevestigd aan de deelnemer. Deze email geldt tevens als overeenkomst conform deze algemene voorwaarden.  

Artikel 4 
1.1 Bij het aangaan van de overeenkomst  gaat de deelnemer akkoord met de beschrijving van het programma zoals op de website, tenzij expliciet anders is overeengekomen. Daarin zijn opgenomen programma, tijdsbelasting, werkwijze, begeleiding en andere diensten. 
1.2 Dit programma wordt de deelnemers kosteloos aangeboden. Voor dit programma worden niet alleen vrijwilligers ingezet, maar ook professionals, locaties en catering. De gevraagde tegenprestatie is: alle activiteiten met volle inzet doorlopen. 
1.3 Hier een artikel (of een paar) over de voorwaarden waaronder iemand uit het programma kan worden gezet. 

Annulering open inschrijvingen programma’s 
Artikel 5 
Is dit nodig? > Als het aantal deelnemers voor een opleiding onder het door Giving Back gestelde minimumaantal van zes ligt, is Giving Back gerechtigd een programma af te gelasten. 

Artikel 6 
Is dit nodig/mogelijk? Annulering door de deelnemer is schriftelijk mogelijk tot 30 dagen voor aanvang van het programma. De deelnemer is €50,- administratiekosten verschuldigd bij annulering.  

Artikel 7 
Giving Back draagt zorg voor locaties, catering en vraagt professionele trainers om onderdelen te verzorgen. Voor al deze onderdelen gelden annuleringsvoorwaarden. Deze gelden daarom ook voor de deelnemers. Indien een deelnemer door zwaarwegende redenen een activiteit moet missen (zie ook artikel 4) worden de kosten van catering en locatie doorberekend, t.w.v. [75 euro]

Annulering door school of partner 
Artikel 9 
> Is dit nodig/mogelijk? Annulering door een school of partner is alleen schriftelijk mogelijk. Bij annulering voor aanvang van een programma wordt gekeken naar de annuleringsvoorwaarden van ingeschakelde derden. Giving Back berekent eventuele te betalen bedragen door aan de school of de partner.  

Overmacht 
Artikel 10 
1. Giving Back behoudt zich het recht voor om in geval van overmacht programma’s te annuleren, te wijzigen, te verplaatsen (in tijd en locatie), dan wel op te schorten tot de omstandigheid die de overmacht oplevert zich niet langer voordoet. 
2.Als vast komt te staan dat de overmacht van blijvende aard is, zal de overeenkomst worden ontbonden en zal Giving Back de eventuele annuleringsbedragen van derden dragen 
3. Van overmacht zal in ieder geval sprake zijn indien deze te wijten is aan het onverhoopt niet beschikbaar zijn van één of meer begeleiders of van de gereserveerde locatie of vervoermiddelen. 
4. Bij annulering op grond van dit artikel is Giving Back nimmer gehouden tot vergoeding van eventueel voor school of partner hieruit voortvloeiende schade. 
5. Giving Back heeft de plicht zich tot het uiterste in te spannen om voor bovengenoemde situaties een oplossing te vinden. 

Intellectueel eigendom 
Artikel 11 
De auteursrechten evenals alle overige rechten van intellectuele eigendom op alle door Giving Back verstrekte documentatie en materialen inclusief software zijn voorbehouden. Het is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van Giving Back documentatie en materialen of een deel daarvan te verveelvoudigen, openbaar te maken of te bewerken. 

Doorberekening annuleringskosten 
Artikel 12 
Giving Back kan aan scholier of student of aan school of partner een annuleringsfactuur sturen. Deze volgt in de maand na de activiteit door hun is afgezegd. De betalingstermijn is de wettelijke 30 dagen na factuurdatum. Bij betalingen langer dan twee maanden na de factuurdatum is de wettelijke rente over het hele factuurbedrag inclusief toeslagen verschuldigd vanaf de datum die twee maanden na de factuurdatum ligt, zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling nodig is. Na het verstrijken van de betalingstermijn van 30 dagen staat het Giving Back vrij om zonder nadere ingebrekestelling derden te belasten met incassomaatregelen. Bij omvangrijke opdrachten is eenmaal per maand betaling verschuldigd naar rato van het geleverde of verrichte werk. Eventuele foutieve betalingen worden binnen 30 dagen gecrediteerd. 

Artikel 13 
Alle met de incasso van gefactureerde bedragen gemoeide kosten (met inbegrip van de buitengerechtelijke incassokosten) komen ten laste van de deelnemer. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom met een minimum van €75,- alles exclusief omzetbelasting. 

Geschillen 
Artikel 14 
1.2 Klachten over programma’s dienen door de deelnemer uiterlijk binnen 10 werkdagen na afloop van de gevolgde activiteit te worden gemeld aan Giving Back, waarbij de deelnemer de klacht zo gedetailleerd mogelijk dient te omschrijven. 
1.2 Bij geschillen kan de opdrachtgever gebruik maken van de klachtenregeling van Giving Back. 

Inwerkingtreding 
Deze algemene voorwaarden zijn van kracht met ingang van 13 juni 2023